A01 – Az írásmesterség alapjai

50 000 Ft

Kétségtelen, hogy az íráshoz kell némi tehetség. Pontosan ugyanúgy, ahogyan a repülőgép-vezetéshez, a programozáshoz, vagy a genetikai kutatómunkához. És pontosan ugyanúgy, ahogyan az említett szakterületeken, a tehetség itt sem ér semmit, ha nem párosul kellő tudással.

Az írás nem abból áll, hogy az író roppant tehetséges, megszállja az ihlet, párás szemekkel réved maga elé, majd szenvedélyesen vagy szenvedve írni kezd, és remekmű gördül ki a kezei alól. Ez egy megrázóan irracionális elképzelés, amely köszönőviszonyban sincs a valósággal.

Az író nem médium, nem dilis csodabogár, hanem felkészült, professzionális szakember.

Kategória:

Leírás

„Ez a tanfolyam olyan, mintha felkapcsolták volna a szobában a villanyt.”

Az írásmesterséget 9 részterület együttese alkotja. Ezek a következők:

  • Stílus (az egyéniség megnyilvánulása)
  • Megalapozás (a hitelesség kulcsa)
  • Dramaturgia (az információk elrendezésének művészete)
  • Rejtély (a kíváncsiság felébresztése)
  • Feszültség (az olvasó/néző érzelmeinek felkorbácsolása)
  • Váratlan fordulat (ez ad ritmust a történetnek)
  • Karakter (a cselekmény motorja)
  • Viselkedés („minden szereplőm én magam vagyok”)
  • Stilisztika (atmoszférateremtés

Az Írásmesterség Alapjai tanfolyam sorra veszi a részterületeket, bemutatja őket, ismerteti jellemzőiket, fontosságukat, funkciójukat a regény megalkotásában. Az alaptanfolyam átfogó képet nyújt az író szakmájáról és feladatairól alapszinten.

A tanfolyamról mondták:

„Nekem több szempontból is nagyon tetszett a tanfolyam. Az egyik, hogy tökéletesen bele tudtam illeszteni az életembe. A másik, hogy fontos dolgok a helyükre a kerültek a fejemben. Tudom, hogy még csak az elején tartunk, de már most máshogy állnék neki megírni egy könyvet. Pontosan azokra a kérdésekre kaptam válaszokat, amikre egyedül nem tudtam volna megtalálni. Ami különösen nagyon jó volt, hogy személyre szabott volt.” (Lívia)

„Kezdem azzal, hogy imádtam az alapozó tanfolyamot! A tananyagok rövidek voltak, sokkal rövidebbek, mint számítottam rá, de velősek voltak. Ütősek. A hozott példák pedig életszerűek, és emiatt akkor is sikerült valamiként összekapcsolódnom a leckében leírtakkal, ha az adott téma kicsit nehezebben volt megfogható a számomra. Ez nagyon tetszett benne! A kérdések szintén nagyon jók voltak! Elsőre olyan könnyűnek gondoltam őket, aztán amikor meg kellett válaszolni, jött a meglepetés, hogy ajjaj, itt most nem elég a billentyűzetet csapkodni, itt gondolkodni kell. Teljesen más perspektívában kellett ránéznem filmekre, sorozatokra, könyvekre (akár kedvencekre is), és jó kis eufóriát okozott, amikor sikerült szétboncolgatnom ezeket a történeteket.” (Ádám)

„Nem tudom, más tanfolyamon ez mennyire megszokott (én eddig nem találkoztam vele), de itt borzasztóan tetszett, hogy minden lecke után volt egy kérdés arra vonatkozóan, hogy egyetértek-e a tananyagban leírtakkal, és volt egy feladat arra is, hogy leírjam a kérdéseimet. Én ezeket hatalmas, hozzáállásbeli „gesztusnak” éreztem abban a tekintetben, hogy egyrészt megengedett, hogy ne értsek egyet, és megengedett (sőt, feladat volt rá, ugyebár), hogy kérdezzek. És a legmeglepőbb az volt a dologban, hogy amikor nagy bizonytalanságomban kérdés gyanánt egy jókora gondolatkupacot küldtem el, amiben én magam sem tudtam, hol is van elrejtve a kérdés, akkor is életszerű, könnyen érthető választ kaptam. Közben fogalmam sincs, hogyan tudtad kihámozni a kusza mondataimból a tényleges kérdést. Ha elakadtam, kérdezhettem. Ha még mindig nem sikerült megértenem, újra kérdezhettem. És közben a válaszodban sosem éreztem azt, hogy rosszul vagy rosszat kérdeztem volna. Az én kis mimózalelkemnek ez nagyon jól esett. :)” (Mónika)

„A leckék számomra koncepcionálisan teljesen eltértek attól, mint amivel eddig találkoztam. Volt egy jó kis hasonlatom erre, amit megfogalmaztam magamnak, rácsatlakozva a házépítős példára: olyan volt eddig, mintha tanítgattak volna falat építeni… födémet ácsolni… esetleg, hogy mi alapján válasszunk nyílászárót, vagy hova érdemes tenni a radiátorokat; ez a tanfolyam meg inkább olyan volt, mintha leültettek volna a tervező mellé, aki megmutatta volna a tervrajzot, hogy na, ez lesz a ház, amit építeni kell, látod, itt van ez, meg az, és ez azért van itt, mert… az meg azért van ott, mert… és akkor gyere, megmutatom a háromdimenziós látványtervet is. De a páromnak volt erre egy szerintem jobb példája. Azok alapján, amiket eddig meséltem neki, azt mondta, hogy a korábbi írástechnikai élményeim olyanok lehettek, mint a vakus fényképezőgéppel fotózgatni egy sötét szobában. Ez a tanfolyam meg olyan, mintha felkapcsolták volna a szobában a villanyt.

Na, a végére is értem a gondolataimnak. Köszönöm, hogy leírhattam.

És szerencsére nincs vége, nagyon izgatott vagyok, milyen lesz a haladó… aztán meg a még haladóbb… :)” (Cs. O.)

Az írásmesterség alapjai tanfolyamnak nincs előfeltétele.

A képzés On-line keretek között zajlik.

Értékelések

Még nincsenek értékelések.

„A01 – Az írásmesterség alapjai” értékelése elsőként

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük